zaterdag, november 04, 2017

De "maiden blog" van Tweeter Opa

Deze opa is al een tijdje vrij actief op Twitter. Ik ben al een jaartje of twee met pensioen en heb dus niet alleen volop tijd, maar geniet er ook van om via Twitter mijn observaties, mijn al dan niet leuke woordgrappen en soms ook mijn mening te delen over wat mij bezig houdt. Zoals zaken die mij opvallen, blij maken en/of storen in TV programma's die ik volg. Ook Donald J. Trump vind ik een schier onuitputtelijk bron van (leed?-)vermaak. Soms gaan mijn tweets helemaal nergens over.  Of reageer ik op tweets van anderen. Ik ben nu eenmaal nogal verbaal ingesteld.
Mijn Twitter accountnaam is en blijft @kierentwiet. Sinds kort heb ik de bijbehorende  gebruikersnaam gewijzigd. Ik wilde liefst virtueel voortleven onder de persona "Twitter Opa", maar het woord Twitter mag van de 'powers that be' niet in je gebruikersnaam voorkomen. Dus werd de persona "Tweeter Opa" geboren. 
Dank zij jaren oefening ben ik best wel handig in het gebruik van maximaal 140 karakters om ergens ongezouten mijn mening over te geven, een al dan niet geslaagde grap te lanceren of op andere wijze bij te dragen aan de verbale rijkdom op Twitter, al dan niet geholpen door visuele hulpjes zoals GIFjes en plaatjes. 
Ik gruw dan ook van het onzalige plan dat Twitter in overweging heeft om de 140 karakter limiet uit te breiden naar 280 karakters. Dan wordt mijn tijdlijn een verzameling romans en daar zit geen sterveling op te wachten. Ik zou dan ook tegen de heren en dames van Twitter willen zeggen: "If it ain't broken, please don't fix it!"
Maar heel af en toe ben je getuige van of wellicht zelfs betrokkene in bepaalde gebeurtenissen, trends of gedachtenwisselingen. En dat kunnen ook zaken zijn die je dusdanig raken, dat je gewoon de behoefte voelt om je eigen gevoelens of gedachten daarbij met meer inhoud en diepgang te omschrijven dan wordt toegelaten door de 140 karakter limiet van Twitter. En van super lange twitter 'draadjes' hou ik niet zo veel. Die zijn soms erg verwarrend om te volgen. 
Om datgene dat ik op Twitter niet zo goed kwijt kan toch een plekje te kunnen geven heb ik vandaag deze blog-pagina aangemaakt. Met de bedoeling om - waar dat gepast lijkt - deze blog artikelen ook weer te delen, onder andere via Twitter.
Dus dit is de 'maiden blog' van wellicht een serie. Althans dat hoop ik. 
Rosmalen, 4 november 2017
"Tweeter Opa"

1 opmerking:

  1. Stainless Steel Plated Stainless Steel Plated Stainless Steel
    Stainless Steel titanium mokume gane Plated Stainless Steel Plated Stainless 해외야구 Steel Plated Stainless Steel Plated Stainless Steel Plated Stainless Steel columbia titanium Plated Stainless titanium mountain bikes Steel Plated Stainless titanium 3d printing Steel Plated Stainless Steel

    BeantwoordenVerwijderen